tiistai 11. syyskuuta 2007

PAISTETUT PERUNAT

Pitääkö paistetut perunat ensin keittää? Paistelen kalapuikkojen seuraksi perunoita, lohkoina paistinpannulla öljyssä (sen pitäisi olla oikein, koska olen nähnyt sitä tehtävän), mutta ne eivät tunnu pehmenevän. Kuori on kyllä jo aika ruskea. Kalapuikotkin ovat valmiit, mutta perunat ihan kivikovia.. On mulla tietysti leipääkin, taidan syödä kalapuikkohampurilaisia.


Lisäys:
Suoriuduin kuitenkin! Siihen pitää laittaa kansi päälle, ja sitten kun perunoista tulee höyryä kannen alle, niin se höyry kypsentää perunat!

4 kommenttia:

Lupus kirjoitti...

Juu, pitää keittää. Itse olen tosin myös itäeurooppalaiseen tapaan paistanut kuorellisia perunalohkoja raakoina hyvin runsaassa öljyssä.

Sun pitää tulla kylään, voidaan syöttää ja juottaa sua. :)

Apina katolla kirjoitti...

Oi vau! Sain kyläkutsun kun olin säälittävä! Tietäsitte vaan KUINKA avuton oikeastaan olenkaan....


Tota itätyyliä mäkin just yritin, kuorineen ja loiskuvassa öljyssä niinkuin Venäjällä tehtiin.

Elina/ Mielitty kirjoitti...

Kuule kyllä tuossa hoivavietti herää, kun miettii, että kuolet vielä nälkään (tai joudut elämään vain kalapuikoilla ja leivällä).

Mekään ei olla mitään gourmet-kokkeja, siksi olisi mukavaa saada vielä kädettömämpi yksilö kylään.:)

Apina katolla kirjoitti...

Olen mitä kiitollisin hoivavietin kohde, vaikkei nälkäkuolema ollutkaan se mikä huolestutti, kun viimeksi katsoin peiliin.